Zoekmachine optimalisatie (SEO)

De klant komt op de eerste plaats,
maar wel via Google!
Hoe vinden klanten jou via Google?
Webteksten schrijven zonder rekening te houden met zoekmachines is ondenkbaar.
Je wilt dat je klanten je vinden, toch?
Elke dag verwerkt Google 3,5 miljard zoekopdrachten.
Het is dus belangrijk om te zorgen dat je zo goed mogelijk voldoet aan de eisen van Google om op te vallen tussen al die andere zoekopdrachten. Natuurlijk moeten je teksten vooral gericht zijn op de klant en niet op een zoekmachine. Dat vindt Google ook, dus als je goed schrijft voor je klant dan is Google ook tevreden!
De juiste zoektermen
Google wil hetzelfde als je klant: een goed opgebouwde webpagina met een heldere en interessante tekst. Die tekst moet antwoord geven op een zoekvraag. Door je te verplaatsen in het perspectief van een potentiële klant kun je al heel goed bedenken waar zij op zoeken en welke (zoek)termen jouw tekst in ieder geval zou moeten bevatten. Met die termen kun je bij Google nagaan welke andere synoniemen en combinaties van zoektermen mensen gebruiken. Die kun je afwisselen met jouw zoektermen. Dat zorgt bovendien voor een gevarieerde en interessante tekst.
Duidelijke structuur
Ook een duidelijke structuur van je website helpt. Door de website en tekst goed in te delen, stuur je klanten en zoekmachines naar belangrijke informatie.
Content Management Systemen
De moderne content management systemen ondersteunen ook in zoekmachine optimalisatie. Update daarom regelmatig je website. Google zal je dan sneller indexeren. Ook kun je blijven volgen hoe mensen je vinden en eventueel zoektermen aanpassen. Daarvoor zijn handige plugins die je informatie geven. Ik laat je graag zien hoe die werken.
Intake en vervolg
Alle teksten die ik schrijf, optimaliseer ik voor zoekmachines. Daarvoor heb ik jouw input nodig. Hoe zie jij jouw bedrijf? Waarop wil je dat mensen je vinden? Als je wilt, ga ik verder op zoek naar optimale kansen in Google. Misschien zijn er zoekwoorden of combinaties waar je zelf nog niet aan hebt gedacht? Die bespreken we en verwerk ik in de tekst.
In de toekomst kan ik je helpen bij het analyseren van de bezoekersstatistieken van je website. Indien nodig kunnen we de teksten aanpassen zodat je klanten je nog beter kunnen vinden.