Redactie en schrijven

Content Management

“Why waste a sentence saying nothing?”
Seth Godin

Easy reading is hard writing

Je hebt waarschijnlijk best veel tijd en budget geïnvesteerd in je website.
Dan wil je ook gelezen en gezien worden.

Maar opvallen op internet valt nog niet mee!
Mensen lezen namelijk heel vluchtig op internet. Daarom moeten je teksten:

  • de klant gelijk ‘grijpen’
  • scanbaar zijn
  • in één oogopslag duidelijk beschrijven waar het over gaat
  • je klanten aanspreken en tegelijkertijd jouw verhaal vertellen.

Maar een lekker leesbare tekst maken, die aan al deze vereisten voldoet, is nog niet zo eenvoudig.

Goede teksten kosten gewoon tijd

Bovendien kost schrijven ook gewoon veel tijd! Tijd die je ook anders kan besteden. Door mij je teksten te laten schrijven, kun jij je focussen waar je goed in bent en waar je mee bezig wilt zijn. En sowieso schrijf ik door mijn ervaring waarschijnlijk sneller dan jij.

Je kunt zelf kiezen hoe je wilt samenwerken, zodat het past bij jou en – ook heel belangrijk – je budget.
Wil je zelf schrijven of alles uitbesteden?

Optie 1: Zelf schrijven en alleen redactie uitbesteden
(met gratis tips voor betere leesbaarheid!)

Als je niet afhankelijk wilt zijn van iemand anders, dan kan ik je helpen met het opstellen van goede teksten. Jij levert teksten aan en ik kijk door de ogen van een potentiële klant naar jouw teksten. Ik geef je advies over hoe je je teksten kan verbeteren en haal eventuele spelfouten eruit.

Wil je het een keer proberen, gratis en voor niks? Stuur me een tekst van maximaal 400 woorden en ik geef je feedback.

Optie 2: Uitbesteden van het schrijven van je (blog)teksten

Bij optie 2 laat je het scrhijven aan mij over. Je wilt namelijk wel dat iedereen je kan vinden op internet en je hebt ook wel verhalen om te delen, maar een goede tekst schrijven kost veel tijd. Die besteed je liever aan je werk. Of misschien vind je het moeilijk om iets op papier te zetten? Dan leg je me uit wat je doet en ik zet het om in teksten. Jij beoordeelt of je je daar in kunt vinden. Zo nodig passen we de tekst aan tot deze perfect omschrijft wat jij wilt zeggen.

Je mag altijd gratis een tekst* aanvragen, zonder enige verplichting.

Of ik verstand heb van jouw sector?

Als copywriter is het mijn werk om me snel in sectoren te verdiepen. Ik ga je heel gericht vragen stellen. Vooral vragen die je potentiële klanten ook stellen. Want juist als buitenstaander heb ik dezelfde objectieve blik als zij.

Als je wilt weten of ik al vaker op jouw vakgebied heb geschreven, kijk dan in mijn portfolio en op mijn Linkedin profiel. Of nog beter, vraag het me gewoon.

Staat jouw branche er niet tussen? Dan kan het zijn dat ik wel ervaring heb maar dat de klant in kwestie niet bekend wil maken dat anderen hun teksten schrijven. Daarom kan ik niet alle opdrachten vermelden. Als je  een voorbeeld wilt zien van een tekst die overeenkomt met jouw business, vraag het me gerust en dan stuur ik een voorbeeld.


*maximaal 400 woorden